Emsan - Katrineholm i ett nötskal.

hej på er. Nu har ja varit slö igen. Inga inlägg på ett tag. Men det beror mesta dels på att ja varit i Katrineholm sen i torsdags. Kom inte hem fören igårkväll. :P Åkte i all hast till Katrineholm i torsdags eftermiddag, beccan och jag blev hämtade av markus på stationen och vi åkte sedan hem till honom. (där jag och beccan förövrigt tillbringat dessa dagar i katrineholm) Gjorde väl inte så mycket den kväll, var mer förväntansfulla inför morgondagen^^ Då det äntligen var dags att åka till stockholm för att se Idolfinalen. Och det blev en riktig höjdare vill jag lova. Det var riktigt häftet och se allt live! :D så mycket bättre än att se de genom tvrutan (Y)
Men restan av dagen blev ju helt fuckt up, vandrarhemmet var skiit. Vi missade att vi skulle gå på tåget i katrineholm fast vi trodde vi skulle gå på i flen. bankomaten cpade sig så de gick bara att ta ut jämna 500 lappar. För och inte tala om kaoset efteråt när vi skulle med tunnelbanan tillbaka till slussen. Fan höll ju på att bli ihjälklämmd! IDIOTER! Nu ska vi inte dra upp allt negativt, utan fokusera på det roliga. själva idolfinalen! Helt awsome! och vilka rysningar man fick, det var så sjuuuuukt jävla bra, och sen att få uppleva det tillsammans med sig bästa vän gjorde ju bara det hela komplett, <3 Globen är enormt stort, det va faktiskt riktigt häftigt att va där och se hur globen ser ut inuti :) Och jag lovar det va absolut INTE sista gången jag besöker globen! :)

Att sitta på läktaren inne i globen och få se idol live, det va världens upplevelse, hade så roligt :) skrek, sjöng applåderade, och det var sån glädje! :) Fick höra alla idolerna sjunga, riktigt awsome! :)
Nästa år bestämde becca och jag att vi skulle åka tid igen, fast då sitta nere på parketten. Då lär man se hundra gånger bätte än vi gjorde den här gången. Men vi var faktiskt väldigt nöjda ändå. :) Och årets lyckliga idolvinnare heter Jay Smith! :) En värdiig vinnare tycker jag även om jag tyckte att Minnah skulle ha vunnit, men jaja ;)

I söndags blev det en så kallad bakis dag. Sov bort hela dan, vaknade inte förren, vid sjuusnåret efter en natt med mega huvudvärk. Den hade iaf släppt när jag vaknade så det var ju skönt. Vi gjorde oss någelunda i ordning och åkte ut till Floda till Markus föräldrar, en mycket trevlig fika stund, med te och pepparkakor. Hans föräldra verkar ju jätte trevliga :) När vi åkte därifrån mådde ja sjukt illa, och spydde innan ja satte mig i bilen, kanske va de för att ja va bakis? men det tror ja knappast, förillamåendet kom bara sådär och sen när ja spytt gick de över så ja vet i tusan var de va. :P vi åkte tillbaka hem och gicm och sov. i måndags, hände väl inte så mycket umgicks med becca hela dan, likaså igår. Fast igår följde jag med henne till viadidakt och fixade papper så hon kan börja plugga på distans :) En bit på vägen, :) Sen gick vi till polisen, så hon fick hämta ut sitt pass :) så nu kan hon flyga till spanien i januari :) <3

Igår kväll tog jag tåget tillbaka till linköping, sorgligt men sant =/ fast ja kommer inte stanna i linköping så länge åker tillbaka redan på tisdag :) Då kommer Emelie, coffe och natalie hit, så vi ska gå på ikea och emelie och natalie ska få se hur ja bor ^^ sen åker ja med dom tillbaka till Katrineholm, så slipper ja betala tågbiljett hem till katrineholm 2 dagar senare ;) Mycket smart tycker ja :)

Nej nu ska ja fortsätta kolla på tv, och hoppas på att jag får sällskap i kväll ;)

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0