Kommisarien och Havet.

Nu var det ett tag sen jag skrev, har känt att jag inte orkat sitta ner i lugn och ro och skriva, har inte heller kommit på vad jag egentligen ska skriva. Men nu kände jag att jag ändå kunde skriva ett par rader så här på söndagsnatten när jag ändå inte har någonting för mig och ändå sitter klarvaken vid datorn.
Den här helgen har varit lugn för min del, har varit hemma och bara försökt ta de lugnt, har gjort lite sysslor i trädgården,  men annars har jag inte gjort speciellt mycket. De kan ju vara skönt att få koppla av någon helg också :) Igår, målade jag den nybyggda drivbänken, började måla mitt på dan men kände att jag inte kunde sitta stilla i den gassande solen, så jag la av ett par timmar, men när de sen blev svalare så målade jag klart drivbänken med det första lagret färg :) Och tänkte att imorgon (Söndag) så målar jag på ett lager till så är de klart sen :) Med en nöjd min på läpparna satte jag på locket på tunnan med färg och ställde in den i boden. ;) 

Idag forsatte jag som sagt med måleriandet :) Drivbänken blev färdig och det blev riktigt bra om jag får säga det själv :) Nästa projekt blir att måla färdigt staketet mellan boden och vedboden klart som Hasse inte hunnit klart med pga att färgen då tog slut ^^ så de blir nästa helgs fixande ^^ Efter de bar de iväg in till stan med mamma för att hämta Ellinor hos Emelie och Coffe :) vi blev kvar där nån halvtimme, innan vi forsatte till willys och därefter hem (: Imorgon kommer Madelene och andré hit på förmiddagen, så de blir till att gå upp skapligt -,-
aja, sen ska mamma och jag sätta igång med att storstäda huset, mamma har ju börjat men de kommer ju hela tiden saker emellan så jag erbjöd mig att hjälpa henne för att de ska gå lite fortare att få iordning ^^ De ska nog gå bra :)  Eftersom vi är lediga från skolan i morgon så passar jag på att hjälpa henne ;) 
Nästa helg händer det mycke i trädgården ^^ Så då blir de till att höstfixa :)

Ikväll har man kollat på ensam mamma söker, ett sjukt bra program som jag följt sen den första säsongen startade ;) Efter de blev det kriminalaren på fyran Kommisarien och havet ^^
Idag handlade den om en flicka vid namn Marit som hittas mördad på en strand. I hennes dagbok finner man spår om en man som leder polisen till Marits ridskola där också komisarien Roberts dotter också rider. Det hela blir sen värre när Fanny på samma ridskola som Marit går, har ett förhållande med samme man som Marit. Flickorna är bara 14 men har ändå tvingats ha samlag med en äldre man...
Den var riktitigt bra ;) Nästa söndag kommer nästa film ;)
Söndagar klockan 21:00 på kanal 4. Missa inte de ;) (de är två filmer kvar)

Nähe, jag ska väl kanske knyta mig och gå upp till mig :P
Ha de bra tills nästa gång ;)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0